Известие

Collapse
No announcement yet.

Странно тропане отпред вдясно

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Странно тропане отпред вдясно

    Имам следния проблем откакто съм купил колата. Тропа отпред вдясно щом пропадне колелото в неравност. Тропа само при пропадане на гумата. При по-големи дупки или при удар нагоре на гумата няма тропане. Навъртях и вече почти 30'000км и топането не се променя!
    Сменил съм:
    1.Горни носачи TRW - проверих ги пак - не мърдат грам
    2.Долни носачи TRW - проверени са пак - никакви луфтове
    3.Биалетки едната е TRW другата Moog
    4.Буферните тампони на стеблото на амортисьора(бяха си за смяна няма как да тропа от тях) - оригинални
    5. Размених амортисьорите с последната надежда, че проблема е в тях, но НЕ. Пак тропа отпред вдясно!
    6.Тампоните на макферсоните са като нови!
    7.Тампоните на стабилизиращата щанга са здрави!
    8.Кормилните накрайници са здрави!
    9.Рейката няма никакъв луфт!

    Вече ми се изчерпаха идеите и не знам какво да правя!
    Дайте някакви предположения.
    Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
    Opel Astra J
    ex:
    Alfa Romeo 164 2.5TD
    Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
    Alfa Romeo 164 2.0T.S.

  • #2
    То друго, което да тропа май няма, освен тампони на двигателя
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
      То друго, което да тропа май няма, освен тампони на двигателя
      Проверени са и те. Долните са здрави а горните(малките) са сменени.
      Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
      Opel Astra J
      ex:
      Alfa Romeo 164 2.5TD
      Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
      Alfa Romeo 164 2.0T.S.

      Comment


      • #4
        пробвай да караш на втора бавно и натисни рязко газта и също така рязко я отпусни, така няколко пъти и виж дали пак тропа. Друг вариант е да не можеш да локализираш точно звука и да тропа отзад или тропа нещо, което няма нищо общо с ходовата част и е разхлабено
        Не всички, които се скитат, са изгубени.

        Comment


        • #5
          Пробвах с рязко подаване и отпускане на газта. Мотора си блъска напред/назад, но тропане няма. Усъмних се и в задния мост. Прегледан е няколко пъти и в дигнато положение на колата и стъпила на гумите и всичко е здраво отзад. Бяха разбити тампоните на ЗСЩ, но са сменени и всичко е здраво. Тропането идва от предния мост. Тропа и при завой и при движение на право. Тропа и докато тегли двигателя и докато е по енерция.
          Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
          Opel Astra J
          ex:
          Alfa Romeo 164 2.5TD
          Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
          Alfa Romeo 164 2.0T.S.

          Comment


          • #6
            значи тропа само във вертикална посока, нищо не ми идва на акъла, утре ще се навра под моята да погледна, може да ми хрумне нещо, така както го описваш тропат шарнирите, вземи една щанга и ги провери
            Last edited by lordliness; d.m.y г., 21:23.
            Не всички, които се скитат, са изгубени.

            Comment


            • #7
              На мен ми идва идея за тест на амортисьорите, и ми мен тропа... обаче рядко Гледам че си от София виж този линк :
              http://www.dacia-bg.com/dacia/forum/...hp?f=28&t=1761
              Alfa Romeo 166 2.4 JTD

              Comment


              • #8
                Да тропането е само във вертикална посока, но и само при пропадане на гумата надолу. Когато преминавам през пешеходна пътека от тези надигнатите при качване няма тропане, при слизане изтропва веднага. Прегледах и болтовете на магарето да не са хлабави, но всичко е стегнато.

                MC_G идеята ти е да клати гумата нагоре/надолу и да слушам какво тропа ли? Ако се съмняваш в амортисьор - не е от него. Размених ляв и десен и тропането пак остана вдясно.
                Last edited by Boby; d.m.y г., 13:14.
                Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
                Opel Astra J
                ex:
                Alfa Romeo 164 2.5TD
                Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
                Alfa Romeo 164 2.0T.S.

                Comment


                • #9
                  Прилича като да има луфт в горната опора на амортисьора - не в самия амортисьор а там където се захваща пръта.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #10
                    При мен Алфа 146 зимата все си потропва, напролет като се разледи и като се измие пясъка се оправя..........
                    Alfa Romeo 146 1.6 t.s.

                    Comment


                    • #11
                      Десният тампон на ДВГ при ТС има една планка и като омекне тампона рамото на ДВГ опира в тази планка и като се раздвижи ДВГ и има едно странно чукане/тропане/. Не знам при теб как е. И другото което е малко разхлабени болтове на тампоните на ДВГ. Карах с такова тропане около година и накрая реших като тропа да си изтропа че да го сменя ама не. И реших да проверя всички болтове и гайки и на левият тампон болтовете мръднаха около 15 градуса и планката от дясно. Сега имам друго тропане ама то е от долен десен шарнир на който му предстои смяна.

                      Дано съм бил полезен.
                      алфа ромео 166 2.0 ТС 1998 г.
                      алфа ромео 166 2.0 ТС 2003 г.

                      Comment


                      • #12
                        Здрасти Боби,
                        провери пак биалетките!

                        Идентичен шум както при мен.
                        Оказа се не разбита, а ХЛАБАВА! За стабилизиращата щангата. Нищо не ти пречи! Вдигни колата на подемник обаче. Нека цялата е във въздуха. Дано е това.

                        Ако не е и това вече незнам.
                        ALFA ROMEO 164 2.0 Facelift
                        ALFA ROMEO 164 SUPER 2.5TD
                        Audi a6 2011 3.0 TDI Quattro
                        Mini Cooper 1.6 16V Turbo kit 1++hp

                        Comment


                        • #13
                          Мисля,че е от тампона на макферсона..като махнеш капачето, сложи ръка върху него и залюлей колата.Ако усетиш нещо като почукване в ръката...заминал е!
                          Алфа...всичко друго е компромис!
                          http://www.youtube.com/watch?v=Pb1bhrof2PQ
                          Алфа Ромео 166 2.0 T.S. -99 - бившата
                          Алфа Ромео 166 2.4 JTD face - 2004 - настояща

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            Прилича като да има луфт в горната опора на амортисьора - не в самия амортисьор а там където се захваща пръта.
                            Стеблото на амортисьора се захваща за тампона. Т.е. няма какво да тропа там освен ако не е разбит тампона, но той е здрав.

                            ---------- Post added at 14:30 ---------- Previous post was at 14:28 ----------

                            Първоначално публикувано от Tasho Покажи съобщение
                            Мисля,че е от тампона на макферсона..като махнеш капачето, сложи ръка върху него и залюлей колата.Ако усетиш нещо като почукване в ръката...заминал е!
                            Правих го и това. Тампона не мърда и няма почукване в него. Проверен е и визуално. Много трудно го напъхах в горната опора на макферсона, което значи, че е доста стегнат и не е износен.

                            ---------- Post added at 14:32 ---------- Previous post was at 14:30 ----------

                            Първоначално публикувано от Iltcho Покажи съобщение
                            Здрасти Боби,
                            провери пак биалетките!

                            Идентичен шум както при мен.
                            Оказа се не разбита, а ХЛАБАВА! За стабилизиращата щангата. Нищо не ти пречи! Вдигни колата на подемник обаче. Нека цялата е във въздуха. Дано е това.

                            Ако не е и това вече незнам.
                            Проверени са и биалетките отново въпреки, че са нови. Нямат никакъв луфт и не са хлабави.

                            Тропането нито се промени, нито изчезна поне за 10км независимо от това, че съм сменил почти цялото окачване.

                            ---------- Post added at 14:37 ---------- Previous post was at 14:32 ----------

                            Първоначално публикувано от mian4o Покажи съобщение
                            Десният тампон на ДВГ при ТС има една планка и като омекне тампона рамото на ДВГ опира в тази планка и като се раздвижи ДВГ и има едно странно чукане/тропане/. Не знам при теб как е. И другото което е малко разхлабени болтове на тампоните на ДВГ. Карах с такова тропане около година и накрая реших като тропа да си изтропа че да го сменя ама не. И реших да проверя всички болтове и гайки и на левият тампон болтовете мръднаха около 15 градуса и планката от дясно. Сега имам друго тропане ама то е от долен десен шарнир на който му предстои смяна.

                            Дано съм бил полезен.
                            Със 164-та съм имал проблем с хлабав тампон, но той тропа когато се мести мотора напред/назад, а при мен тропа когато окачването се разтяга.
                            Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
                            Opel Astra J
                            ex:
                            Alfa Romeo 164 2.5TD
                            Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
                            Alfa Romeo 164 2.0T.S.

                            Comment


                            • #15
                              Амортисьорите отгоре на дебелата част имат едни като завинтени тапи, които пък от своя страна биха могли да имат едни планки върху себе си, най-често хванати с точкова заварка за въпросните тапи. Та тия планки биха могли да се откъснат и като се разгъне амортисьора те да дрънкат защото се удрят в тапата за която са били точково заварени.
                              Не знам дали стана съвсем ясно, но това се проверява на подемник или крик като се притисне прашника с нещо силно нагоре за да се открие края на дебелата част на амортисьора...

                              Comment

                              Working...
                              X